Business Documents
 

Telefon: +45 7022 6662

Hjem
Koncept
Formater
Forsendelse
Integration
Referencer
Nyheder
Kontakt
Login

EDI
OIOXML
OIOUBL
David (EDI)
Hancom (EDI)
SAP iDOC
BFC Systemet (Bygteq)
Centri Administration (Bygteq)
Visual Administration (Bygteq)
Flade filer
HTML
PDF
Print og kuvertering

EDI - Electronic Data Interchange

EDI står for “Electronic Data Interchange”, hvilket oversat til dansk blot betyder “Elektronisk dataudveksling”. Grundlæggende omfatter begrebet altså alle former for elektronisk datakommunikation, men i daglig tale henvises der næsten udelukkende til en generaliseret, struktureret kommunikationsform som er standardiseret under:

  • UN/EDIFACT (FN)
  • ANSI X12 (USA)

De to standarder er de mest dominerende i hhv. EU og USA og er ikke kompatible. UN/EDIFACT-standarden består af utallige meddelelsestyper, hvoraf vi pt. understøtter

  • Fakturaer (INVOIC)
  • Kreditnotaer (INVOIC)
  • Købsordrer (ORDERS)
  • Kvitteringer (CONTRL)

Potentielt set er der mulighed for at digitalisere og automatisere hele processen fra første ordreafgivelse til fakturering og betaling via EDIFACT-meddelelser. Hvis du har behov for en meddelelsestype, som endnu ikke er i ovenstående liste, er du velkommen til at kontakte os. Bemærk, at en komplet digitalisering af processen ikke er mulig via OIOXML, da det i denne standard kun er muligt at lave fakturaer/kreditnotaer – men kan du levere en EDIFACT-faktura/kreditnota, kan vi altid konvertere den til fx OIOXML og sende den til de af dine kunder, der kun kan forstå dette format.

Eftersom der i forskellige brancher er meget varierende behov og krav til dokumentation, er der med tiden tilkommet en mængde understandarder, som yderligere specificerer indholdet i EDIFACT-meddelelserne. I Danmark benyttes bl.a.

  • Hancom (93A/96A/2001)
  • DAVID 4/5
  • TUNEDI

Alle ovenstående standarder understøttes allerede, men hvis du har specielle ønsker, kan vi skræddersy en EDIFACT-konvertering som passer præcis til dine behov.

Digitaliser dine forretningsprocesser

En løsning med BusinessDocuments giver dig mulighed for at digitalisere mange af dine forretningsprocesser. Det betyder at du kan koncentrere dig om at påvirke bundlinien i positiv retning.

BusinessDocuments fungerer perfekt sammen med de fleste toneangivende ERP systemer så som SAP, Axapta (Ax), Navision (NavX), C5, eConomic m.fl.

Vi er eksperter indenfor ordre- og fakturaprocesser og mener i al beskedenhed at BusinessDocuments er et af de mest stabile og skalerbare systemer til håndtering af digitale forretningsprocesser. 

Ring 7022 6662 for yderligere information allerede idag!

 

Hjem
Koncept
Formater
Forsendelse
Integration
Referencer
Nyheder
Kontakt
Login
BusinessDocuments • Vandtårnsvej 62 • DK-2860 Søborg • Denmark • +45 70 22 66 62 • info@businessdocuments.dk
® Copyright 2005-2018  •  BusinessDocuments