| BusinessDocuments Communicator | IDS BD Communicator er en applikation, der kan afsende og hente dokumenter i BusinessDocuments. Applikationen afvikles på din maskine og kan konfigureres til at afsende og hente lige netop dine ønskede formater helt automatisk.
Applikationen
Ved at bruge BD Communicator, som kan downloades her, er det muligt at automatisere indlæsning- og udlæsningsprocessen til/fra BusinessDocuments.
|
|

|
- Hent og installer Communicatoren ved at følge vejledningen på skærmen.
- Programmet tjekker efter opdateringer hver gang det afvikles så ændringer nemt udrulles på alle klienter
- Start Communicator og tryk på ”Indstillinger”.
|
Indstillinger - Log ind
På fanebladet ”Bruger” angives den bruger, fra BusinessDocuments, som skal bruges til at afsende/modtage dokumenterne (Ved afsendelse kræves det, at der vælges en bruger der har adgang til at sende dokumenter under indstillinger i BusinessDocuments).
|
|

|
Indstillinger - Afsendelse
På fanebladet ”Afsendelse” vælges de mapper, hvor fakturaer og kreditnotaer osv. ligger til afsendelse. Der kan også sendes kontoudtog mv. til kunden, dog ikke vedhæftet til en e-mail med mindre dette er opsat via kundeprofiler eller modtagerens personlige email-notifikations opsætning.
|
|

|
Indstillinger - Modtagelse
På fanebladet ”Modtagelse” angives mappe og format for de enkelte dokumenter der modtages via BusinessDocuments. Det er desuden muligt at vælge et samlet format. Eksempelvis en samlet HTML fil.
|
|
|
Indstillinger - E-mail notifikation
På fanebladet ”E-mail notifikation” kan angives om der skal sendes en e-mail når der er afsendt dokumenter via Communicatoren. Der kan angives om der kun skal sendes en e-mail ved fejl og om der skal vedhæftes en logfil med fejlbeskrivelse.
|
|
|
Indstillinger - Generelt
På fanebladet ”Generelt” kan der angives om Communicatoren skal afvikles i ”Silent mode”. Hvis dette vælges afvikles applikationen i minimeret tilstand. Dette er specielt anvendeligt hvis Communicatoren er opsat til at køre i hyppige intervaller, for at genere computerbrugeren mindst muligt.
- Tryk på knappen ”Apply” for at gemme ændringer.
- Tryk på knappen ”OK” for at lukke vinduet.
- Træstrukturen opdateres nu med filoplysninger til afsendelse samt modtagelse.
- Afsendelse og modtagelse starter automatisk.
|
Moduler
Har man som bruger adgang til yderligere moduler fremkommer disse som faneblade under indstillinger. Disse skal ligeledes opsættes efter samme princip som afsendelse og modtagelse. |
Automatisk afvikling
Automatisk afvikling sker via Scheduled tasks (Planlagte opgaver). I kontrolpanelet vælges Scheduled tasks. Herefter vælges tilføj. En guide startes nu hvor første step er at finde den fil der skal afvikles. Browse til default installationsbibliotek: "C:\Program Files\ID Solutions ApS\IDS BD Communicator\ og vælg ”IDS.BD.Communicator.exe”". Herefter vælges hyppigheden for afvikling af Communicatoren. |
|
|
Digitaliser dine forretningsprocesser |
En løsning med BusinessDocuments giver dig mulighed for at digitalisere mange af dine forretningsprocesser. Det betyder at du kan koncentrere dig om at påvirke bundlinien i positiv retning.
BusinessDocuments fungerer perfekt sammen med de fleste toneangivende ERP systemer så som SAP, Axapta (Ax), Navision (NavX), C5, eConomic m.fl.
Vi er eksperter indenfor ordre- og fakturaprocesser og mener i al beskedenhed at BusinessDocuments er et af de mest stabile og skalerbare systemer til håndtering af digitale forretningsprocesser.
Ring 7022 6662 for yderligere information allerede idag!
| |
|